Monday 2 January 2012

Zaman sekolah. . .

Assalamualaikum kawan. .  happy new year. .  


macamana persiapan sekolah?. . dah siap? tibe2 aku rasa sedih teringat pasal sekolah. . .masa aku ikut parents beli barang adik aku dekat sebuah kedai ni, aku sibuk belek2 kasut, baju. . .aku pun capai satu baju untuk aku. . .padahal nak cari baju adik aku. . .dalam hati aku, kenapa aku cari yang aku?. . rupanya aku teringat yang aku terbiasa pasal sekolah dulu. . kadang2 malu jugak, yela. . dulu masa sekolah aku bukan main liat nak bangun pagi, nak pegi beli barang. . liquid paper tuh dah jemu tengok aku. . setengah budak suka sekolah, setengah pulak nakal je lebih. . tapi kalau tak nakal mana nak cerdik kan? . . Pelik aku kenapa sekarang ramai budak yang malas nak pegi sekola, korang dengar la baik2. . memang sekarang kita rasa malas. . tapi nanti kita menyesal bila dah besar nanti. . .belajar la elok2, jangan gaduh je kat sekolah, jangan nak tunjuk tekong. . aku mengaku dulu masa sekolah aku nakal, aku teringat masa aku kena rotan dekat depan orang ramai, aku dengan amy. amy kawan aku yang baik. . kami masuk lewat dalam makmal sains, kawan2 perempuan semua dapat masuk tapi kami dapat dimerit point, cikgu pulak tulis dalam buku rekod. . . . senyap je aku kena marah dalam makmal, ,yela lewat abes rehat. . adat la. . tapi salah aku jugak. . bejalan bagai nak rak,. . punya lah nak hapuskan nama aku dengan amy, satu petang semua dah balik, aku dengan amy koyakkan kertas tuh. . aku tiru sign cikgu aku. . . .then aku balik, esokknye. . aku kena soal dan amy kena soal. . kiteorang dah nak nages sebab cikgu displin dah nak datang sebab ada yang report :(  
Permulaan pagi yang takut tuh, aku sempat lari dulu dengan amy sebelum cikgu displin datang bawak rotan besar ibu jari kaki. . haishh kalau boleh pokok kelapa die nak jinjing kt-.-'. dalam tandas aku dengan tak malunya buka selur taruk towel dalam suar bahagian punggung. . tapi boxer dapat tolong bagi tebal sikit. pandai x ? amy pun tolong aku gak. . .nasib :( masuk kelas 5 minit dah datang dah cikgu bawak rotan, kena panggil. . kuar, tonggeng sikit terus kena, okayy nak tahu bape kali ? 3 kali :( gilir2 . . dah siap tuh airmata aku mengalir  depan cikgu . sehari suntuk tak becakap, tapi aku ada amy, kawan pompuan yang lain. . kawan laki sume tak bole pakai. . ada la merah2 sikit punggung bila tengok, tapi tak terasa sangat. . begitulah kalau dah salah buad nakal, masa tuh form 4, semua orang ingat. . untunglah popular sekejap :) pada kawan2 yang still sekolah tuh, jangan la sia2kan masa korang.. . kita makin besar, bukan makin kecik. . tak salah nak main, tapi kita sedar la kita belajar lagi. yang becinta tuh, kurang2la sikit. . dah keje baru becinta okayy? . . awal lagi la sayang. . bila lau sekolah lama, macam aku ingat, mane boleh lupa. . nak2 awal tahun je aku pulak rasa nak angkap kaki :( tapi yelaa. . .makin besar. .pengalaman sekolah paling dirindui, macam pengalaman masa kecik2 dulu kan? jadi apa pun yang jadi jangan nakal2, study hard, result biar canggih dari orang lain sikit okayy ? sampak disin saje aku cerita. . nanti pagi2 bangun jangan malas yea, ingat sekolah memanggil. . .kirim salam kat cikgu korang. . .muah muah :* :( Assalamualaikum. . . . .

1 comment: